Want echt
vreselijk budgetoverschrijdend kan het allemaal niet wezen. Koop een flinke doos
mutsen. Bedruk die met de merknaam van je bedrijf. Geef die mutsen gratis weg.
En wacht op de tsunami aan gratis publiciteit. Wederom een gemiste kans in Prinsenbeek bij de schaatsbaan. Er zijn voldoende foto's gemaakt, welke zelfs de voorpagina hebben gehaald van het Algemeen Dagblad. Misschien een idee voor volgend jaar. Let op, hierbij de spelregels.
Bevallig
Unox weet het al twee jaar achtereen voor elkaar
te krijgen. Beachbabe Luca Prins –toen nog naamloos- stond vorig jaar prominet op de voorpagina van de grootste krant van Nederland (De Telegraaf),
na een duik in het ijskoude Scheveningse water. Mét die Unox-muts op haar
bevallige hoofd.
Hype
Geenstijl –goed voor heel veel pageviews- opende de
jacht op de bikinibabe.Want wie is toch dat meisje ?? En war zou ze vandaan komen ? En ondertussen had dus
iedereen het mooi over het Unoxmeisje. De eerste hype van 2009 was geboren.
Belangwekkend
De Telegraaf nam zich voor dat allemaal nog
eens dunnetjes over te doen, dit jaar. Dus werd vóór de nieuwjaarsduik al de
belangwekkende journalistieke vraag gesteld wie in 2010 het Unoxmeisje zou
worden.
Uitverkoren
Toen dat meisje eenmaal uitverkoren was
(overigens met minder stemmen dan afgelopen jaar, als we ons niet vergissen),
begon het hele feest voor de marketingafdeling van Unox opnieuw. Vandaag een
diepte-interview met de 'brandingbabe' in de Telegraaf, en wederom volop
aandacht op Geenstijl en diverse andere weblogs.
Goedkoop
We zeiden het al eerder: reclame-maken en in de
publiciteit komen hoeft niet vreselijk duur te zijn. Sterker nog: het kan best
goedkoop, of zelfs bijna gratis. Ook voor niet-worsten-makers, en dus ook u als OVP lid.